Tuesday, January 16, 2007

Kisah Sukses Jennie S. Bev (02)

Hari ini Jennie menulis komen ringkas: "Thank you for writing about yours truly in your blog. What an honor to be acknowledged and appreciated. Jennie S. Bev http://www.jenniesbev.com"

Seperti juga Jennie, saya juga berbesar hati kerana belia memberikan komen di blog ini. Saya amat menghargai keaktifan beliau dalam pelbagai bidang: usahawan, penulis, penceramah, dan pembikin filem. Kini Jennie sedang menyiapkan filem tentang Paris dan msyarakatnya.

Mengapa Jennie menyukai filem? "I love films and perhaps my late grandfather who was a movie director from Hong Kong had somehow influenced my simple angles in capturing images on celluloid," ujar Jennie dalam situsnya. Dia belajar tentang screenwriting dari Robert McKee, seorang yang terkenal di Holywood dalam bidang ini.

Saya katakan tadi, saya amat menghargainya kerana dia begitu mengambil berat (peduli) tentang perkembangan dirinya di internet walau sekecil mana pun. Padahal tugas-tugas yang besar begitu banyak yang harus dilaksanakan, termasuk penyelidikannya untuk Phd.

"Hopefully, I'll graduate from the doctorate program in Summer 2007. By that time, my first movie about Paris should have been completed as well," tulis Jennie yang telah berkahwin dengan Beni Bevlyadi.

Bak kata Jennie, "I enjoy and love my life very much; I wish you the same also." Harap-harap begitulah. Katanya lagi, bahawa sukses itu terletak pada "mindset" kita.

Pautan Siri ini:
Kisah Sukses Jennie S. Bev (01)

No comments: